1

1

26 Ağustos 2014 Salı

PUF POĞAÇA



Evde hem yoğurt birikmiş hem de sütüm artmıştı.değerlendirmek için tariflerime baktım ama ikisini aynı anda değerlendirebileceğim bir tarif bulamadım.O zaman bende kendi tarifimi yaparım dedim ve başladım işe. Eeee sonuç hiç de fena olmadı.Ortaya yumuşacık puf puf bir poğaça çıktı.Bende bu yüzden adını puf poğaça koydum.Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun.....





MALZEMELER
2 su bardağı yoğurt
2 su bardağı süt
1 şişe maden suyu
2 tatlı kaşığı tuz
1,5-2 su bardağı sıvı yağ
1 paket kuru maya
Alabildiği kadar un
İçi için
Beyaz peynir
Kaşar peyniri






YAPILIŞI
İlk olarak içi hazırlamak için kaşar peynirini rendeleyin.Beyaz peyniri de içerisine ekleyin ve karıştırın.
Ilık sütün içerisine kuru mayayı ekleyerek iyice eritin.Bir karıştırma kabında un hariç diğer malzemeleri ekleyerek yavaş yavaş unu ekleyin.Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğurup mayalanması için bir kenarda bekletin.Hamur mayalandıktan sonra yumurtadan biraz daha büyük parçalar kopararak içerisine hazırladığımız beyaz peynir ve kaşar peyniri karışımından koyup kapatıyoruz ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziyoruz.Üzerine yumurta sarısı sürün.Dilerseniz susam veya çörek otu da kullanabilirsiniz.Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında kızarana kadar pişirin.




AFİYET OLSUN!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

KREPLİ SEBZELİ BÖREK

MALZEMELER 1 su bardağı süt 1 yumurta 1 çay kaşığı ucu ile tuz un İç harcı için 1 adet orta boy patates Bezelye Havuç ...