1

1

14 Mayıs 2014 Çarşamba

KARAKIZ PASTASI


 MALZEMELER
Keki için:
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı yağ
1 paket vanilya 
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı un
3 yemek kaşığı kakao


Şerbeti için:
1 su bardağı şeker
2 su bardağı su

Kreması için
4 su bardağı süt
1 çay bardağı şeker
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı pirinç unu(ben nişasta kullandım)

Üzeri için:
3 yemek kaşığı hindistan cevizi
Bitter çikolata(rondadan geçirilmiş)
Dilerseniz ceviz


YAPILIŞI
İlk olarak kekini hazırlamak için 3 yumurta ve şekeri bir kapta iyice köpürene kadar çırpın.Daha sonra süt ve yağı ekleyip biraz daha çırpın.Başka bir kapta un,kakao,vanilya ve kabartma tozunu karıştırıp daha sonra diğer malzemelerin içerisine dökün.Biraz daha çırptıktan sonra önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında pişirilir.Kekimiz pişerken 1 su bardağı şeker ve 2 su bardağı su bir tencereye koyulur ve kaynatılır.Şerbet ve kek (her ikiside soğuk olacak) soğuk olacak.Pişen keki çıkarın ve soğumasını bekleyin.Kreması için süt,şeker,un ve pirinç ununu (ben nişasta kullandım.Çünkü pirinç ununun tadını ben sevmiyorum.Fakat tarife sadık kalmak isterseniz pirinç unu kullanabilirsiniz.) koyup ocakta koyulaşıncaya kadar pişirin.Soğuması ve kabuk tutmaması için arada bir karıştırarak soğutalım.Bu arada soğuyan keke kürdanla delikler açın.Üzerine soğuk şerbet dökülür.Şerbeti emdikten sonra üzerine soğumuş kremayı dökün.Biraz soğuduktan sonra Hindistan cevizi ve rondodan geçirilen çikolatayı (ben damla çikolata kullandım) karıştırıp kremanın üzerine dökün.Buz dolabında soğutup soğuk servis edin.Mutlaka deneyin enfes oluyor.
                                                  AFİYET OLSUN!!!!!













(not: bu tarifi nefisyemektarifeleri.com adresinden aldım)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

KREPLİ SEBZELİ BÖREK

MALZEMELER 1 su bardağı süt 1 yumurta 1 çay kaşığı ucu ile tuz un İç harcı için 1 adet orta boy patates Bezelye Havuç ...